BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Žaliasis blogas

2010-08-07

Lipimas pro priekines duris - užknisa

Tema: Kita, NuomonėŽalias @ 11:27

(Nuotrauka: @Delfi A.Didžgalvis)

Jau kuris laikas įgyvendintas, mano nuomone, kvailiausias viešojo transporto įstatymas - įlipti tik per priekines duris. Nors esant tokiai “tvarkai” važiavau tik porą kartų, man to pilnai užteko.

Kokia buvo šio “projekto” idėja? Sumažinti žmonių, važiuojančių be bilieto, skaičių, įskiepyti šiek tiek kultūros ir mandagumo viešajame transporte. Atrodo viskas turėtų būti gerai, bet kodėl man užkliuvo šis dalykas? Mieliesiems sumanytojams, matosi nelabai rūpi žmonių laikas.

Imkime kokią nors stotelę, kurioje nuolat daug žmonių. Privažiuoja troleibusas/autobusas ir susidaro kilometrinė eilė prie durų. Toli gražu ne visi turi pravažiuojantį, ar prisipirkę bilietų, tad kol kiekvienas nusiperka, atsižymi ir keliauja toliau praeina šioks toks laiko tarpas. Smagiausias atvejis, kai prieš jus stovi nemažas skaičius senjorų ir kiekvienas renka baltus centus susimokėti už talonėlį. Tada dar porą kartų nepataiko atsižymėti, ir taip kiekvienas esantis prieš jus. Nebūtų taip baisu, jeigu dviejuose iš penkių stotelių taip būna. Taigi vietoje ~1 minutės praleistos prie kiekvienos stotelės, turime laukti 5 -10 minučių. O dar tie “ereliai” ar šiaip nemokantys skaityt ir nežinantys naujų taisyklių, kurie stovi, laukia kol atidarys duris, o supykę dar ir lietsargiais duris trankyt pradeda.

Mano nuomone, buvusi tvarka nebuvo tokia jau baisi, kad ją reikėjo pakeisti, ypač į tokią, kuri yra dabar.

Laukiu jūsų nuomonės šiuo klausimu.

Patiko (10)

Rodyk draugams



Komentarų – 17 »

  1. Manau, kad perdedi. Nėra taip blogai, nėra eilės kilometrinės, o viešuoju transportu važinėju beveik kiekvieną dieną ir daug. Problemą pastebėjau tik prie Akropolio, daugiau niekur. :)

       Aldas — 2010-08-07 @ 11:34

  2. Aldai,
    “Kilometrinė” turiu omeny, kad ilga. O tas eiles esu matęs ir prie akropolio ir senamiesty ir dar ne mažai kur.

       Žalias — 2010-08-07 @ 11:52

  3. Kiek teko važiuoti, tiek viskas ganėtinai greitai įvykdavo. Nors kiekvienas savaip patiria, aišku.
    Senjorai visad liks senjorais, kad ir kokios būtų taisyklės. “Erelių” mentalitetas nėra išvystytas Europos ar šiaip bendros etikos standartams, o tai taip pat nuo taisyklių nepriklauso. Sugalvok kokias nori, jie vis liks nepatenkinti ir tik “gadins reikalą”. Manau.

       Arijus — 2010-08-07 @ 11:58

  4. Tvarka, bent jau dabar kažkiek veikia, bet tik iš dalies.
    Mane visada siutina, kad žmonės, kurie neturi nuolatinio kažkodėl visada pirmi sulipa ir perkasi/žymi talonėlį taip sudarydami eiles nuolatinių turėtojams (tuo pačiu ir man).
    Talonėlio žymėjimas yra visiškai neefektyvus, tą patį talonėlį galima atžymėti mažiausiai du kartus ir tipo viskas čiki piki, autobuso vairuotojas bus patenkintas.
    Be to, dauguma autobusų/troleibusų vairuotojai visiškai nesuinteresuoti užtikrinti naujos tvarkos veikimą - tu gali praeiti net ir neparodęs talonėlio, nes nu jau reikia autikui/trulikui judėti iš vietos. Pats portą kartų taip ėjau, nes kol aš iš tos piniginės ištrauksiu, tai pusė dienos praeis.
    Ir dar apie vairuotojus. Gali tu jiems rodyti tuos bilietus, bet jei vairuotojo akys žiūri į priešingą pusę?
    Kolkas efektyvumo nematau, bomžų ir važiavimo kiškiu sumažėjimo.

       benamis — 2010-08-07 @ 13:14

  5. benami,
    būtent. Ir pačiam man teko pralėkt nieko neparodžius ir niekam nerūpėjo. Bet taip pat praeinant teko grįžt atgal ir parodyt, tuo pačiu vairuotoja pati sakė, kad ta tvarka nesąmoninga, ir kad dėl jos visi galėtų be bilietų važinėt. : )

       Žalias — 2010-08-07 @ 14:29

  6. Aš pilnai palaikau idėją lipti tik pro priekines duris. Pats gyvenu vakarų Europoj tai man šis pakeitimas yra tiesiog pokytis į tai “kaip turi būt” :) Pagaliau ir Lietuvoj bent kažkiek bandoma subrandinti visuomenę. Įskiepijus šiokią tokią tvarką viešajame transporte galima pradėt skiepyt tvarką ir viešose vietose. Jeigu ir tai pavyktų įgyvendint, argi nebūtų bent kiek maloniau gyvent? :)

    Grįžtant prie pagrindinės temos, tai šios idėjos kūrėjai idėją tikriausiai priėmė maždaug taip:
    - Pažiūrėkit, vakarų Europoj visi lipa ne pro visas duris, o tik pro vienas! :O
    - Jooooo… fainai, davai ir mes taip padarom, tipo gal visuomenė pasidarys bent per nago juodymą kultūringesnė… :?
    - Gal… Bet svarbiausia, kad zuikių skaičių taip galėsim sumažint ir į biudžetą centų pririnkt! (cash)
    - Jo! O svarbiausia - jei projektas pasiseks galėsim į jį pirštais n metų baksnot ir didžiuotis savimi! (Y)
    - Rimtai gi! Priimta!!!

    Šia trumpa posėdžio parodija norėjau pasakyt vieną - idėja nukopijuota aklai. Taip, vakarų Europoj žmonės įlipa pro tam tikras duris, bet bilietų pardavimas pilnai automatizuotas, o vienkartinių bilietų net pažymėt nereikia. O ir žymimų bilietų komposteriai žymiai patogesni, nepataikyt pasižimėt bilieto tiesiog neįmanoma :) Taip pat rytais, kai važiuoja itin daug žmonių, vietoj vieno ilgo autobuso važiuoja keli trumpi. Taigi idėja tiesiog ne pilnai įgyvendinta - žmones verčia lipti pro priekines duris, nors tam nėra sudarytos geros sąlygos :) Tačiau, manau, kad žmonėms tereik trupučio pakantumo ir kantrybės, ir bus galima “gyvent” ir su dabartine sistema. O po metų kitų, žiūrėk, gal ir susiprotės įdiegti ką nors panašaus į mano anksčiau minėtus patogumus, kurie visam projektui prideda nemažai logikos :)

       Roadkill9 — 2010-08-08 @ 01:54

  7. Palaukit kol studentai atvaziuos i Vilniu, va tada tai bus kilometrines eiles :)

       Skaitalai — 2010-08-08 @ 11:48

  8. Roadkill9,
    Jei neklystų Vakarų Europoje moksleiviai ir studentai gali iš vis be bilietų ar pravažiuojančių važinėt, ar ne? Na o čia mat visi lygus tai visi su bilietais. Sutinku su tavo parodija, dėl to aš ir nepritariu šiai idėjai nes viskas padaryta toli gražu ne iki galo. Talonų žymėjimai, senieji troleibusai su siauromis durimis, ir visa kitą. O dėl kultūros įskiepio, tai jeigu jis ir bus, tai tikrai negreitai.

    Skaitalai,
    Na taip, tada gal viešąjį transportą teks pamiršti.

       Žalias — 2010-08-08 @ 12:04

  9. Žalias,

    Bent jau Danijoj (ten, kur aš gyvenu) tai moksleiviai ir studentai yra lygūs su suaugusiais žmonėmis - net jokių lengvatų nėr :) O kiek iš draugų, gyvenusių ar gimusių vakarų Europoj girdėjau, tai ir kitose šalyse sismtema panaši. ;)

       Roadkill9 — 2010-08-08 @ 19:10

  10. O man, pavyzdžiui,irgi užknisa.
    Ypač jei Klaipėdoj iš jūros reikia grįžti vakare,tai 5 min. užtrunka kol visi įlipa pro priekines, kol patikrina ar turi bilietėlius ir pravažiavimus, nu nesamonė.

       oouhla — 2010-08-08 @ 22:26

  11.  ▲
    ▲ ▲

       Sineik — 2010-08-10 @ 19:55

  12.   ▲
    ▲ ▲

       Sineik — 2010-08-10 @ 19:56

  13. Pritariu visiems komentavusiems ir žinoma Žaliui . Su šia nauja tvarka yra VISIŠKA nesąmonė . tipo marozai neįlipinės pro kitas duris ? Dar ir kaip įlipinės . kas juos sustabdys , juk išleist žmones turi . be to su tais bilietais . tą patį bilietėlį gali žymėt kelis kartus , kodėl gi ne ? vairuotojas vistiek nepamato . elektroninių bilietų niekas netikrina ,taigi gali važinėt su nepapildytais . ir iš tiesų . dabar vasara , žmonių ne tiek daug tais autobusais/troleibusais važiuoja , o kas bus kiekvieną rytą , kai studentams / moksleiviams reiks važiuoti į mokyklą ? TAigi jei šeip nuo mano namų iki mokyklos yra penkios stotelės ir aš mokykloje atsidurdavau maždaug per 10 -15 min (nes kamščiai) , dabar tas stoteles važiuosiu apie 40-45 min . To daryti aš visiškai nenoriu . koks man ,,tolkas,, keltis 30 min anksčiau ,. jog važiuočiau su ankstsniu troleibusu/autobusu ? Tai ką man daryt ? važinėėt dviračiu į mokyklą ? Gerai , o kas bus žiemą ? Visiems viskas vienodai šviečia svarbu pinigų užsidirbt ;//

       Aistė — 2010-08-13 @ 22:06

  14. Aiste,
    Dėl bilietų,tai iš tiesų karts nuo karto įlipa kontrolė patikrint, ar iš tiesų tai nieks nedaro. Tvarka nauja, bet tikrint vistiek reikia.

       Žalias — 2010-08-14 @ 10:25

  15. O . nežinojau šito . Bet aš tą patį bilietėlį esu pažymėjus kelis kartus ;DD

       Aistė — 2010-08-16 @ 14:58

  16. šita tvarka gerai, kai transportas neprikimštas. eilinis mūsų tvarkdarių fiasko

       ilgius — 2010-09-08 @ 08:43

  17. Airijoje visi lipa tik pro priekines duris ir niekas nemato jokiu problemu.Ir zmoniu buna pina stotelese,visi ilipa ir islipa laiku ir be pykciu.Taigi tautieciai, daugiau tolerancijos vieni kitiems ir viskas bus gerai.

       RAI — 2010-12-31 @ 17:40

Šio įrašo komentarų RSS srautas. Citatos URL

Parašykite komentarą

„WordPress“ variklis. WPMU Theme pack by WPMU-DEV.